صدای جوان

صدای جوان، صدای نسل جوان، شغل، کار، درامد، ازدواج، مسکن، تفریح، اوقات فراغت

صفحه نخست | آرشیو | تماس با ما
فهرست موضوعی جوان و ورزش | جوان و معرفت | جوان و ازدواج | جوان و کارآفرینی | جوان و فرهنگ | جوان و محیط زیست
اگر همه آرزوها برآورده می شد، هیچ آرزوئی برآورده نمی شد || به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد || خلاقیت یعنی بهترین استفاده از داشته ها و شرایط کنونی || اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید، هم‌اکنون انجامش دهید، وگرنه پشیمان خواهید شد
برنامه باید با مردم صادق باشد
نگارنده : جوان ایرانی - ساعت ۱٠:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۱٥
 

مدیر گروه ورزش رادیو جوان: برنامه باید با مردم صادق باشد

1-53.JPG

مدیر گروه ورزش و جوان رادیو جوان معتقد است: تعامل با مخاطب مهمترین عامل جذب مخاطب است.

به گزارش سرویس رادیو ایسنا، حمیدرضا افتخاری درباره‌ی راه‌های جذب مخاطب در رادیو اظهار کرد: با اینکه اکنون رسانه‌های پر زرق و برق دیداری پا به عرصه‌ی وجود نهاده‌اند، اما رادیو به عنوان یک رسانه‌ی شنیداری هنوز هم مخاطبان خاص خود را دارد و این رسانه اصیل در رقابت برای جذب مخاطب به خوبی توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

او ادامه داد: البته باید در برنامه‌سازی به دنبال موضوعات روز و جذاب بود؛ به عنون مثال برنامه‌های ورزشی همواره طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارند به همین جهت رقابت قابل ملاحظه‌ای بین برنامه‌های از این دست چه در رادیو و چه در تلوزیون وجود دارد.

وی که طی روزهای اخیر ...


در نمایشگاه کتاب و غرفه رادیو جوان حاضر شده است، بر این باور است که ورزش فقط فوتبال نیست و در این ارتباط خاطرنشان کرد: درست است که باید به موضوعات داغ روز پرداخته شود، اما شعار من این است که ورزش فقط فوتبال نیست و همان قدر که در برنامه‌های ورزشی به این ورزش پرداخته می‌شود، باید به سایر ورزش‌ها هم بها داده شود.

چگونگی چیدن برنامه‌ها به نوعی که هم اطلاعات درست را به مخاطب بدهد و هم باعث جذب او به برنامه شود وابسته به برنامه‌ریزی مدیر گروه برنامه ساز است؛ لذا افتخاری در پاسخ به اینکه در این راستا چه تمهیدی اندیشیده است؟ گفت: گروه ورزش شبکه جوان به طور کلی سه هدف اصلی را دنبال می‌کند: ابتدا اینکه خبرسازی از اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم اما به بهترین شکل و به گونه‌ای که باعث پررنگتر شدن حواشی نشویم؛ دوم اینکه هر بحثی باید رعایت انصاف را داشته باشد. در همه گفت‌وگوها به طور مستند صحبت شود. سوم اینکه ورزش فقط فوتبال نیست.

افتخاری افزود: بر همین مبنا ما شش برنامه ورزشی داریم که عبارتند از: جنب و جوش، تیتر داغ، ایستگاه ورزش، توپ، خط پایان و چهار چهار دو که این برنامه ها هر کدام موضوع متنوع و مختص به خود را دارند؛ مثلا در یک برنامه به ورزش همگانی پرداخته می شود و در برنامه دیگری طنز ورزشی یا تحلیل خبر داریم. از این برنامه ها فقط یک برنامه هست که با نام چهار چهار دو به طور خاص به فوتبال می پردازد.

او اذعان کرد: رادیو رسانه‌ای است که اصولا به خاطر دسترسی سریع و آسانی که به آن وجود دارد بسیار پرمخاطب است اما آنچه که ما به عنوان متولیان برنامه سازی باید مد نظر داشته باشیم این است که در هر گفت‌وگویی باید با مخاطب صادق بود. به عقیده من برنامه باید با مردم صادق باشد. نقد منصفانه و شفاف همواره از وظایف ماست. بیان نکردن موضع شخصی در برنامه و رعایت انصاف از عوامل جذب مخاطب در یک برنامه رادیویی به حساب می آید.

او خلاقیت و نوآوری در برنامه سازی را از عوامل توفیق یک برنامه عنوان کرده و افزود: هر چقدر که از کلیشه ها فاصله بگیریم و سعی کنیم در برنامه سازی حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم مسلما موفق‌تر خواهیم بود؛ البته در این راستا نباید تعامل با مخاطب را فراموش کرد چرا که ما برای آنها برنامه سازی می کنیم و اگر با سلایق آنها به خوبی آشنا باشیم با نیازسنجی مخاطب می توان سطح کیفی برنامه ها را بسیار بالا برد. این موضوع در حد شعار نیست و ما در این راستا اقدامات جدی را انجام داده ایم که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره جوانه اشاره کرد.

افتخاری که دبیر دومین جشنواره جوانه هم هست ادامه داد: به طور قطع یک تیم برنامه ساز قوی در صورتی حاصل خواهد شد که تک تک ثانیه های یک برنامه فکر شده و با تفکر قبلی تهیه شده باشد. آنچه که می‌تواند اتاق فکر را بارورتر کند آگاهی عوامل برنامه ساز از موضوع مورد بحث و مطالعه و به‌روز بودن آنهاست.

منبع: سایت ایسنا

سایر مطالب :

بیوگرافی بنفشه رافعی گوینده توانمند رادیو جوان

 بیوگرافی مهران دوستی گوینده رادیو و مجری 

 بیوگرافی اشکان صادقی

 بیوگرافی سیدحسن اسماعیل‌پور،گوینده شبکه جوان

بیوگرافی سعید پورمحمودی گوینده رادیو جوان

 بیوگرافی سید علی ضیا (مجری گزینه جوان)

دانلود آثار صوتی گالری عکس رادیو جوانی ها 

 نکاتی که یک گزارشگر باید بداند

  ویژگی های عام یک نویسنده از دید رادیو جوان