صدای جوان

صدای جوان، صدای نسل جوان، شغل، کار، درامد، ازدواج، مسکن، تفریح، اوقات فراغت

گروه جوان و ورزش     گروه جوان و معرفت     گروه جوان و محيط زيست     گروه جوان و ازدواج     گروه جوان و کارآفريني     گروه جوان و فرهنگ     :فهرست موضوعی

اگر همه آرزوها برآورده می شد، هیچ آرزوئی برآورده نمی شد || به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد || خلاقیت یعنی بهترین استفاده از داشته ها و شرایط کنونی || اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید، هم‌اکنون انجامش دهید، وگرنه پشیمان خواهید شد
90 درصد بازی‌های دیجیتالی، مغایر فرهنگ ایرانی
نگارنده : جوان ایرانی - ساعت ٩:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٩/٧
 

چرا اوقات فراغت جوانان صرف بازی های کامپیوتری وارداتی میشود؟ آیا رسانه های داخلی نمیتوانند این اوقات فراغت این نسل مهم را به خوبی تامین نمایند؟ اکثر این بازی ها با هدف ترویج فرهنگ غربی بر جوانان ایرانی یا القای خشونت به نسل جوان و نوجوان طراحی شده است. 90 درصد بازی‌های دیجیتالی، مغایر فرهنگ ایرانی

روزانه سه بازی دیجیتالی به کشور وارد می‌شود که عمدتاً ضد اسلام بوده و هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارند.

مدیرکل مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال کشور در همدان گفت: "روزانه سه بازی دیجیتالی به کشور وارد می‌شود که عمدتاً ضد اسلام بوده و هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارند."

عیسی زارع پور با بیان اینکه 90 درصد بازیهای دیجیتالی مغایر با باورهای فرهنگی، ملی و مذهبی ماست گفت: "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای برای تولید رسانه‌های دیجیتال کشور دارد که برای تحقق این امر سه راهبرد دیده شده است.
"
وی بیان کرد: "اعمال مدیریت برای صدور مجوز تولید و فعالیت رسانه‌های دیجیتال و رعایت حقوق موسسات رسانه‌های دیجیتالی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است که از سال گذشته آغاز شده است."

وی افزود: "ایجاد زمینه‌های مناسب برای افزایش تولیدات رسانه‌های دیجیتالی از جمله دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه در این زمینه است."

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان هم در این مراسم گفت: "دنیای غرب نبض دنیای دیجیتال را در دست گرفته و از طریق ساخت بازی‌های رایانه‌ای در حال افزایش ضریب نفوذ این رسانه در جوامع مختلف از جمله ایران است."

حجت الاسلام کرمی افزود: "نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی بهترین فرصت برای پرداختن به مزایا و معایب این رسانه‌ها است."

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به رسانه‌های دیجیتال، گفت: "با توجه به پیشرفت سریع رسانه‌های دیجیتالی و الکترونیکی و گرایش شدید کودکان، نوجوانان و جوانان به بازی‌های رایانه‌ای و پیامک اداره ارشاد با هدف غنی سازی نرم افزارهای موجود و ارتباط جوانان با این برنامه‌ها اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است."

منبع: تابناک


نظرات شما :

عطشی که در جوانها وجود داره برای بازی کردن باید به نحوی ارضا بشه مطمئن باشید که بازی های ایرانی جوابگوی این قضیه نمی باشد و با جلوگیری از واردات و فروش این بازی ها هم نمی توان جلوی این قضیه را گرفت باید فکری اساسی کرد